Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 September 2010, 19:53:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Nordschleife 1 t/m 3 okt 2010!

4+5 Sept Concours d'Elegance
Paleis Het Loo.
30398 aantal berichten in 1264 topics door 651 geregistreerde leden
Nieuwste lid: remnot
* Startpagina Help Inloggen Registreren Home
+  Alfa Romeo 145 / 146 Club
|-+  Projecten pagina
| |-+  Projecten Alfa 145/6 (Moderators: Tom, Het-Licht, Scoopymarc)
| | |-+  Gillezzz -- 145 1.7 16V --
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21 Omlaag Print
Auteur Topic: Gillezzz -- 145 1.7 16V --  (gelezen 4436 keer)
Gillezzz
Penningmeester
Hero Member

-- ALFA 145 1.7 16V --

Bekijk profiel
« Antwoord #90 Gepost op: 14 Maart 2010, 19:19:18 »

Ach, het houdt je van de straat he... En de boxer ook trouwens...  Grijns
WhizzMan
Hero Member

146 1.4Junior LPI/145 1.4TS/145QV*2

Bekijk profiel
« Antwoord #91 Gepost op: 15 Maart 2010, 12:12:27 »

Nou, na zo'n 13740 windingen en even zoveel keer m'n knokkels opengehaald te hebben is die #@$&-bougie er eindelijk uit. En zoals 'ie er uitziet belooft weinig goeds voor de rest. Electrodenafstand...? Waar is die centrale electrode gebleven dan...?  Grijns

Ik ben nu met NGK UK aan het corresponderen over een iridium bougie met de gezochte M4 aansluiting in plaats van de SAE. Afhankelijk de beschikbaarheid hiervan koop ik dus eerst maar eens een nieuwe set, en anders worden het custom NGK kabels met een weerstand van 1K Ohm op de connector van de DIS-bobine en 5K Ohm op de connector van de bougie en een SAE aansluiting. Ik ben de PFR6B's zat en moet en zal er een set iridium bougies inproppen!  Boos

Hahaha, ik hoor echt net van mijn contact daar dat er alleen maar SAE op iridiums wordt geleverd.

Ik zou magnacor kabels gaan scoren als je naar SAE wilt overstappen. Die worden door alle racers en turbogasten de hemel in geprezen.
Gillezzz
Penningmeester
Hero Member

-- ALFA 145 1.7 16V --

Bekijk profiel
« Antwoord #92 Gepost op: 15 Maart 2010, 20:11:04 »

Volgens ene Ron bij NGK UK bestaat er wel een iridium variant met een afschroefbaar dopje, namelijk de BPR6EIX, maar dan met een andere maat zeskantmoer.

Maar ik denk dat ik je advies opvolg en voor een setje sjieke kabels ga. De ontsteking van de boxers is toch al gevoelig, zo heb ik me laten vertellen, dus dan kan een kleine upgrade ook hier geen kwaad. En nieuwe kabels van de dealer zijn ook behoorlijk aan de prijs, dus dan maar meteen een diepte investering.  Cool
WhizzMan
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #93 Gepost op: 15 Maart 2010, 22:54:02 »

Ik zal woensdag eens gaan passen of ik een bougiesleutel voor een BPR6EIX in het 16V blok wat ik op de plank heb liggen ga kunnen prutsen. Dan weten we voor de toekomst of dit gaat passen.
Gillezzz
Penningmeester
Hero Member

-- ALFA 145 1.7 16V --

Bekijk profiel
« Antwoord #94 Gepost op: 16 Maart 2010, 20:10:13 »

Graag WhizzMan. Het is ondanks mijn plannen wel interessant om te weten of er een iridium bougie is die op de standaard kabels past. Alvast bedankt.  Cool
Gillezzz
Penningmeester
Hero Member

-- ALFA 145 1.7 16V --

Bekijk profiel
« Antwoord #95 Gepost op: 27 Maart 2010, 19:41:25 »

Vandaag de verdachte bougie vervangen, maar helaas loopt de auto nog altijd op drie cilinders. Morgen de injector er maar even uithalen, al valt hier visueel weinig aan te controleren vrees ik. Zelfde geldt voor de DIS-bobine, hoe meet je zoiets door?

(behalve dan door met vochtige handen langs de bougiekabels te gaan  Grijns )
Het-Licht
Global Moderator
Hero Member

1.8 TS Novitec Turbo @ 220 pk & 275 Nm !

Bekijk profiel
« Antwoord #96 Gepost op: 27 Maart 2010, 19:45:53 »

Heb je niet nog wat reserve liggen van een slopert ?

Heb je vragen aan het bestuur ? Mail dan naar bestuur@ar145c.nl !

145 1.8 TS Novitec turbo     146 1.8 TS Racer to be
WhizzMan
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #97 Gepost op: 27 Maart 2010, 20:32:08 »

Vandaag de verdachte bougie vervangen, maar helaas loopt de auto nog altijd op drie cilinders. Morgen de injector er maar even uithalen, al valt hier visueel weinig aan te controleren vrees ik. Zelfde geldt voor de DIS-bobine, hoe meet je zoiets door?

(behalve dan door met vochtige handen langs de bougiekabels te gaan  Grijns )

De DISbobine laat 2 bougies tegelijk vonken. Wissel die anders even om op de bobine. Als dan de andere cylinder niet mee doet, weet je dat het daar aan ligt.

Injectors kan je ook omwisselen. Stekkertje los om te kijken of je verschil merkt tussen wel of niet aangestuurd. Het loopt niet super, maar zelfs zonder de injectors te wisselen, kan je de stekkertjes van de injectors nog wel omwisselen, dus je kan ook kijken of het de injector is of de aansturing zonder de injectors uit te bouwen.
Gillezzz
Penningmeester
Hero Member

-- ALFA 145 1.7 16V --

Bekijk profiel
« Antwoord #98 Gepost op: 27 Maart 2010, 20:41:44 »

@JW: Ja een huis vol reservedelen, maar helaas niet de goede!  Lachen

@WhizzMan: Waarom denk ik daar nou zelf niet aan, die bobine... Hartelijk dank voor de tip!

Wat betreft die injectors, ik heb nu inderdaad de stekkers los getrokken om te bepalen welke cilinder niet meedoet. Maar als ik de stekker van een andere injector op die van de falende cilinder zet spuit die toch niet op tijd voor die cilinder? En met slechts twee cilinders 'lopend' slaat m'n motor af. De meest idiot-proof methode blijft dan toch de injector in het geheel te verwisselen lijkt me?  Rollende ogen
Het-Licht
Global Moderator
Hero Member

1.8 TS Novitec Turbo @ 220 pk & 275 Nm !

Bekijk profiel
« Antwoord #99 Gepost op: 27 Maart 2010, 22:21:21 »

De injectoren spuiten allemaal tegelijk in, dus dat haalt niet uit ! Sequentiele injectie (per cilinder apart) zit niet je boxer, zo geavanceerd issie nou ook weer niet...  Knipoog

Heb je vragen aan het bestuur ? Mail dan naar bestuur@ar145c.nl !

145 1.8 TS Novitec turbo     146 1.8 TS Racer to be
WhizzMan
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #100 Gepost op: 28 Maart 2010, 01:51:43 »

De injectoren spuiten allemaal tegelijk in, dus dat haalt niet uit ! Sequentiele injectie (per cilinder apart) zit niet je boxer, zo geavanceerd issie nou ook weer niet...  Knipoog

De boxer heeft wel sequentiele injectie, maar per twee cylinders. Als er een fasesensor op zou zitten, zou het per cylinder kunnen, maar die zit er niet op (tuning-ideetje voor freaks die perse met de originele ECU willen tunen wellicht?)

Sequentiele injectie is vooral interessant voor emissie en gedeeltelijk ook wel voor vermogen. Om gewoon te kijken of ie het doet of niet, maakt het niet zoveel uit, de benzine verdampt goed genoeg om de motor wel te laten lopen. Okee, het wordt stationair en bij lage belasting keurig in een open inlaatpoort gespoten als je sequentiele injectie hebt, maar zonder dat gaat het ook nog wel aardig.

Cylinder 1 en 3 kan je volgens mij wel wisselen met elkaar, of zijn de kabels niet lang genoeg? Zolang je maar wisselt met het kontakt af, zal het wel loslopen met maar op 2 cylinders lopen.
Gillezzz
Penningmeester
Hero Member

-- ALFA 145 1.7 16V --

Bekijk profiel
« Antwoord #101 Gepost op: 28 Maart 2010, 02:48:45 »

Cylinder 1 en 3 kan je volgens mij wel wisselen met elkaar, of zijn de kabels niet lang genoeg? Zolang je maar wisselt met het kontakt af, zal het wel loslopen met maar op 2 cylinders lopen.

Zal kielekiele worden met de lengte van de kabels, maar ik ga het proberen. Bedankt weer voor de constructieve bijdragen!  Cool
Gillezzz
Penningmeester
Hero Member

-- ALFA 145 1.7 16V --

Bekijk profiel
« Antwoord #102 Gepost op: 28 Maart 2010, 18:04:28 »

Nou, injectorkabeltjes verwisseld maar de betreffende cilinder doet nog altijd niet mee.

Nu wil ik de stekkers van de DIS-bobine verwisselen, maar klopt het dat deze op cilinder 1 en 2 (loos) gelijktijdig vonkt en ik dus de stekkers van deze cilinders moet verwisselen? (ontstekingsvolgorde van de boxers is 1-3-2-4)
StefanAlfaGekk
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #103 Gepost op: 28 Maart 2010, 18:26:25 »

zoals je het nu zegt zou het moeten kloppen. Ik weet alleen niet op welke manier de cilinders geteld worden  bij de boxer. Neem aan dat dit ook is wat WhizzMan bedoeld.

Al zou je volgens jou ontstekingsvolgorde 1 en 3 verwisselen zit je volgensmij op iets van 90 graden verschuiving.. toch.

Alfa Romeo 145 TS
Gillezzz
Penningmeester
Hero Member

-- ALFA 145 1.7 16V --

Bekijk profiel
« Antwoord #104 Gepost op: 28 Maart 2010, 18:39:46 »

De daad inmiddels bij het woord gevoegd en zowaar, cilinder 1 doet weer mee na het verwisselen van de bougiekabels op de bobine!

Maar cilinder 2 daarentegen niet, dus blijkbaar komt er geen vonk vanaf de betreffende aansluiting op de bobine. Wat ik vervolgens weer vreemd vind omdat je in dat geval zou verwachten dat hij het dan op zowel cilinder 1 als 2 niet zou doen, toch???

Voorlopige conclusies:

- bougiekabel is in orde
- bougie is in orde
- injector is in orde
- cilinder 1 doet mee na verwisselen connectors 1 en 2 op de bobine, cilinder 2 doet dan niks meer

Kan een DIS-bobine op een enkele aansluiting kapot zijn? (i.p.v. per 2) Of zit het probleem dan waarschijnlijk in die ene connector op de bobine zelf? Ik neem aan dat het niet in het motormanagement zit als er op 3 cilinders een vonk is...?  Verbaasd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: