Stilte in zo'n knutseltopic betekent meestal dat de auto goed rijdt, en zo is het ook.
De kachel is nog altijd crap, maar het weer verbetert, dus dat lost zich voor dit seizoen vanzelf op... (ja okay, komt wel een keer...)
Vorig weekend begon het slalom seizoen en natuurlijk was de Alfa het slachtoffer. Ik had al een paar seizoenen niet meer meegedaan, maar toch besloten dat nu maar wel weer te gaan doen.
Bij binnenkomst meteen de startrij in, meteen vol het gas erop, waarom niet?
Dat resulteerde op driekwart van het rondje in een fraaie schuiver dwars door het gras, en achterstevoren tot stilstand met afgeslagen motor. Even diep ademhalen, starten, keren en op een sukkeldrafje de baan af... dat viel ff tegen

Het was best een pittig baantje, zeker om mee te beginnen na twee jaar aan de kant. De volgende drie rondjes dus maar iets voorzichtiger, tijden rond de 1:25. Tot m'n ergernis zag ik een F-Kadett op stalen velgen - weliswaar in de gemodificeerde klasse - tijden van 1:18.xx neerzetten. Dat was wel een erg groot gat, dan zou ik toch ook onder de 1:20 moeten kunnen?
Toen was het tijd om de tribune te beklimmen (waar ik natuurlijk eigenlijk de dag mee had moeten beginnen) en even uit te lijnen. Het was prachtig weer en ik had het leren sportstuurtje al wel in het midden van de slag van het stuurhuis gemonteerd, maar moest 'm via de spoorstangen nog wel even rechtzetten bij rechtuit rijden.
Daarna nog maar eens een paar startjes. En ik kreeg klaarblijkelijk het baantje wat door en de slag weer wat te pakken, want de tijden gingen van 1:22, 1:21, 1:20... naar zelfs een 1:18.9 ! Doel bereikt!!! Blij met dit succesje pauzeerde ik kort, om in de ronde daarna vol over een pilon heen te walsen. Oeps... ZO hard kon het dus ook weer niet

Het laatste startje van de dag heb ik omhoog geladen op de jijbuis. Ook in HD te kijken!
Geen vlekkeloos rondje, wel weer onder de 1:20.
Filmpje is overigens onkijkbaar met al te oude browsers/flash versies ; je krijgt dan zo'n beroerde blokkerige kwaliteit voorgeschoteld dat je de pilonnen niet eens kan zien. HQ modus noodzaak ; HD niet per se (maar wel mooier).