Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 September 2010, 20:30:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Nordschleife 1 t/m 3 okt 2010!

4+5 Sept Concours d'Elegance
Paleis Het Loo.
30403 aantal berichten in 1264 topics door 651 geregistreerde leden
Nieuwste lid: remnot
* Startpagina Help Inloggen Registreren Home
+  Alfa Romeo 145 / 146 Club
|-+  Techniek
| |-+  Handleidingen & info (Moderator: MDP)
| | |-+  Tips tegen Vorstproblemen !
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] Omlaag Print
Auteur Topic: Tips tegen Vorstproblemen !  (gelezen 933 keer)
Scoopymarc
Moderator
Hero Member

156 SW 2,4 JTD 5cyl powertrekker

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 25 December 2009, 08:18:55 »

wat dacht men van een garage  Grijns Grijns Grijns

Niks vastgevroren en ook niet hoeven te krabben 's morgens  Cool

Tom
Global Moderator
Hero Member

AR146 18Ts Blu Sirio©

Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 04 Januari 2010, 18:10:36 »

even je ruitenwissers van de ramen liften met behulp van houtjes.!

JoorZ105
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 19 Januari 2010, 11:19:44 »

liever geen silleconenspray op je rubbers! De spuiter (mocht je hem ooit nodig hebben) vind dat niet leuk schijnt het. Liever de rubbers invetten met de daarvoor bestemde stick van de automaterialenzaak, of gewoon een beetje zuurvrije (!) vaseline.
G-LOW
Sr. Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 29 Januari 2010, 10:43:40 »

Bij mijn vorige 146 kon ik mijn deur pas dicht doen als het een beetje warm was in de auto. Wat dus inhoudt dat ik de eerste 10 minuten m'n deur vast moest houden als ik weg reed, dat is dus echt onhandig, haha..

Hoe kwam dat dan? Door de bevroren rubbers?
Het-Licht
Global Moderator
Hero Member

1.8 TS Novitec Turbo @ 220 pk & 275 Nm !

Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 30 Januari 2010, 12:49:28 »

Bevroren slot !

Heb je vragen aan het bestuur ? Mail dan naar bestuur@ar145c.nl !

145 1.8 TS Novitec turbo     146 1.8 TS Racer to be
Ocelot87
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 15 Maart 2010, 12:52:02 »

Aangezien Koning Winter weer aangekomen is in Nederland, zijn er toch weer bepaalde punten waar je bij een 145/146 op moet letten als het vriest !

Hieronder een opsomming van de meest voorkomende punten, mocht je nog tips hebben post ze en dan zet ik ze in de openings topic erbij !

Thermostaat !

Elk jaar terug kerend probleem bij kou : Motor haalt de bedrijfstemperatuur van 80/90 graden niet. 99 van de 100 keer is dit de Thermostaat !
Je kan de Thermostaat op de volgende manier testen op zijn werking :

Tijdens het rijden op snelweg/provinciale weg komt de temperatuur niet op de 80 graden. Afhankelijk van de staat van de Thermostaat kan de temperatuur blijven hangen op 70 of zelfs 60 graden. Tijdens het stilstaan, loopt de temperatuur wel netjes op naar de 80 graden en bij lang stil staan zal rond de 90 a 95 graden de vin aan slaan.

Als je temperatuur van je 145/146 zo reageert kan je er vanuit gaan dat de Thermostaat stuk is en zal je deze moeten (laten) vervangen. Dit kan behoorlijk schelen in je verbruik !

Vastgevroren handrem

Typisch 145/146 kwaaltje, vastvriezende handrem. Is eigenlijk maar 1 echte oplossing, auto niet op de handrem maar in de versnelling zetten. Invetten/smeren is helpt wel iets maar lost het niet op. Mocht ie toch vast staan kan een beetje warm water op de remklauwen gooien een redmiddel zijn. Föhn kan natuurlijk ook...  Knipoog

Ga niet met vaststaande achterremmen rijden, je kan de remschijven en blokken ernstig beschadigen !

Vast gevroren deuren

Beetje siliconen spray of talk poeder op de rubbers doen, doet wonderen. Beter is het om de auto tijdens vorst niet te wassen !

Vastgevroren sloten

Smeren helpt iets maar zal het nooit oplossen. Zijn speciale middeltjes hiervoor op de markt !

Ruitenwisser vloeistof

Gebruik goede ruitenwisser vloeistof met goede antivries eigenschappen. Dit voorkomt dat je voorruit veranderd in een ijslolly !  Knipoog

Koelvloeistof

Zorg dat je goede koelvloeistof gebruikt met goede antivries eigenschappen ! Voorkom motorschade !

Heb het vermoeden dat mijn thermostaat ook defect is. Mijn eerste project was een Fiat Regatta en een thermostaat op zo'n auto kostte me destijds een slordige 85 euro... iemand een link van een bedrijf waar ik er een kan krijgen voor mijn 1.9 TD?
Randy_Alfa
Sr. Member

AR145 BOXER

Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 17 Maart 2010, 19:29:04 »

Gewoon bij de betere autozaak.

Brezan bijv. heeft ze meestal wel op liggen.
bob
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 18 Maart 2010, 09:48:51 »

zie deze topic.

http://www.ar145c.nl/forum/index.php?topic=157.0

Cool

----  145 1.8 16v TS  -----
Pagina's: 1 2 [3] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: